SYSTEMY HAMULCOWE KNOTT
ETAP 1 Regulacja hamulców.
NARZĘDZIA Klucz oczkowy i płaski „zagięty” 17mm; lekki olej WD40
Spryskaj WD40 lub podobny lekki olej w obszarze nakrętki regulacyjnej hamulca na płycie tylnej hamulca. Zapewni to swobodne obracanie się regulatora.
Wyreguluj klocki na każdym hamulcu do momentu, w którym bęben nie będzie się swobodnie obracał. Następnie użyj regulatora, aby poluzować hamulce do momentu, gdy bęben swobodnie się obraca, a hamulce są tuż na granicy styku.
ETAP 2 Po indywidualnej regulacji każdego z hamulców zwolnij czasowo mechanizm hamulca ręcznego. UWAGA System hamulcowy powinien być całkowicie sprawny i działający przed tym etapem. Z hamulcem ręcznym zwolnionym sprawdź „luźny ruch” między dźwignią siłownika a rurą ściągającą w sprzęgu. Dźwignia powinna poruszać się około 2 mm, zanim system hamulcowy zacznie działać. Wyreguluj złącza na głównym pręcie transmisji hamulca, aby uzyskać wymaganą tolerancję. WAŻNE Nadmierne napięcie na głównym pręcie transmisji hamulca spowoduje, że hamulce kół drogowych będą załączone podczas jazdy. Powoduje to bardzo wysoką temperaturę hamulców i prowadzi do uszkodzenia łożysk kół. W skrajnych przypadkach może doprowadzić do pożaru.
ETAP 3 Kontrola bezpieczeństwa. Upewnij się, że wszystkie nakrętki zabezpieczające i elementy bezpieczeństwa zostały
w pełni sprawdzone.