POŁĄCZENIE PRZYCZEPY Z POJAZDEM HOLUJĄCYM
- Upewnij się, że hak holowniczy pojazdu holującego jest w dobrym stanie, tj. strukturalnie stabilny. Sprawdź, czy czara główki kulowej jest dobrze nasmarowana.
- Podnieś główkę sprzęgu nad kulę haka holowniczego za pomocą opuszczonej teleskopowej nóżki podporowej.
- Umieść kulę haka pod główką sprzęgu, następnie opuść główkę sprzęgu na kulę, trzymając główkę sprzęgu otwartą. Niektóre modele główek sprzęgu posiadają automatyczny mechanizm zamykający i nie wymagają trzymania otwartego. Pełne informacje na stronie 17. Gdy oba elementy są mocno zazębione, rękojeść główki sprzęgu zablokuje się w pozycji zamkniętej. Dla bezpieczeństwa obróć główkę sprzęgu i dokładnie ją obejrzyj, aby upewnić się, że przyczepa jest prawidłowo sprzęgnięta. Na niektórych główkach sprzęgu znajdują się wskaźniki informujące o prawidłowym zazębieniu z kulą.
- Kontynuuj podnoszenie nóżki podporowej aż do całkowitego zrolowania i mocnego zablokowania górnej rękojeści. Jeśli jest dostępny mechaniczny mechanizm blokujący, upewnij się, że jest włączony przed jazdą. Teraz poluźnij główny zacisk i podnieś nóżkę podporową tak wysoko, jak to możliwe w zacisku, następnie mocno dokręć zacisk, upewniając się, że nóżka podporowa jest dobrze odsunięta od mechanizmów hamulcowych. Automatyczne nóżki podporowe nie wymagają bocznego zacisku.
OSTRZEŻENIE Jeśli ten zabieg nie zostanie wykonany, nóżka podporowa może się odwinąć i zetknąć z ziemią w czasie jazdy, powodując poważne uszkodzenia mechanizmu. Tego rodzaju uszkodzenia NIE są objęte gwarancją. - Sprawdź stan linki awaryjnej hamulca postojowego, jeśli jest uszkodzona lub jej brak, wymień natychmiast. Podłącz linkę awaryjną do uchwytu holowniczego pojazdu holującego.
- Podłącz 13-pinową wtyczkę elektryczną do gniazda na tylnej części pojazdu holującego, upewniając się, że szczelina wtyczki i klucz w gnieździe są wyrównane. Sprawdź, czy wszystkie światła działają prawidłowo. Upewnij się także, że przewód elektryczny przyczepy nie ciągnie się po ziemi, co może powodować przetarcia kabli i uniemożliwić działanie oświetlenia.
- Upewnij się, że hamulec ręczny jest całkowicie zwolniony. Hamulec ręczny w pozycji zwolnionej leży poziomo. Nigdy nie podróżuj z zaciągniętym hamulcem ręcznym.
- Wszystkie opony zarówno pojazdu holującego, jak i przyczepy muszą być odpowiednio napompowane do maksymalnego ciśnienia zalecanego do holowania. Sprawdź szczegóły w tym podręczniku i nigdy nie przekraczaj maksymalnego ciśnienia podanego na boku opony.